Peterwarren3.reismee.nl

Adelaide

G´day everyone,

Dinsdagavond verliet ik Melbourne met de Greyhound. De afstand is ongeveer 750 km. Inclusief een aantal pauzes deden we er zo´n 10 uur over. Tijdens de rit kregen we een dvd te zien met Sarah Jessica Parker. Het was niet erg interessant. Daarna heb ik geprobeerd om wat te slapen. Dat ging beter dan vorig jaar.

Zo tegen 6.30 was ik in het hostel. Inchecken was nog niet mogelijk en de winkels waren nog dicht. Dat was balen! Ik heb maar wat geslapen op de bank op de eerste verdieping. Daarna heb ik ontbeten in de stad. Het is handig als je eerder in een stad bent geweest, want dan weet je aardig de weg.

Zondag ben ik voor de zoveelste keer naar een footy match geweest. Dit keer was het Port Adelaide vs West Coast Eagles uit Perth. De busreis was gratis. Bij het stadion kreeg ik van een mevrouw een gratis intreekaart in mijn handen gedrukt. Waarschijnlijk om promotie te maken voor Port Adelaide. De club staat onderaan in de AFL (Australian Football League). Ook mijn aanwezigheid gaf de sympathieke footy club geen stimulans. Port Adelaide verloor de wedstrijd met 48 punten verschil. Op hetzelfde moment won de Sydney Swans (bovenaan in de AFL!) hun wedstrijd ruim 80 punten verschil. The Swans the best!!!

Maandag ben ik met de bus naar Mt. Lofty gegaan. Dat is ruim een half uur van Adelaide. Van de berg kun je omgeving heel mooi zien. Daarna ben ik lopend door het bos (je hoort alleen vogeltjes fluiten) naar een kleine natuurpark gegaan.

Woensdagochtend vlieg ik naar Darwin. Daar zal het een stukje warmer zijn dan in Adelaide: 33 graden i.p.v. 17 graden. De lange broek kan voor acht dagen onder in de backpack.

Catch ya later mates!

Reacties

Reacties

Bernarda

Geniet maar van het lekkere weer daar! Hier rond de 20 graden en af en toe regen...

Agnes

Ciao Peter,

Mooie verhalen en leuke trips gemaakt.

Wij vermaken ons ook prima in italie. Het is helaas wel bloedheet (38C)......maar het zwembad en de schaduw zorgen voor verkoeling. Gelukkig wordt het komende week weer wat koeler (30C).....of schop ik nu wat mensen in NL tegen het zere been ;)

Nog veelplezier de komende dagen down under.

Martin Smith

Hi this is awesome and great info!

https://melbourneseafood.com.au/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!