Peterwarren3.reismee.nl

Darwin

G´day everyone,

Woensdagmorgen vertrok ik uit Adelaide. Op het vliegveld had ik bijna een uur vertraging. Een mankement aan het vliegveld was verholpen en pas na telefonische toestemming van Sydney (hoofdkantoor) mocht verder worden gevlogen. Tijdens de vlucht zag ik een biografische film over Eddie Mabo. De Torres Strait Islander Mabo spande in de jaren 80 en begin jaren 90 een rechtszaak aan tegen de Australische staat. Hij wilde juridisch aantonen dat Australië voor 1788 bewoond werd door de Aboriginals en de Torres Strait Islanders (verwantschap met de Polynesiërs!). Volgens de Engelsen was de Australie onbewoond (terra nullius) Uiteindelijk won Mabo de rechtszaak in 1993. Mabo zelf was 4 maanden eerder overleden. Zijn overwinning was het begin van teruggave van grond aan de oorspronkelijke bewoners van Australië.

Vroeg in de middag kwam ik aan in de hostel. Na snel te hebben ingecheckt ben ik gelijk naar Coles (de AH van Australië) voor wat boodschappen. Wat een verschil qua temperatuur met Adelaide! Het verschil is zo´n 17 graden. De lange broek heb ik sinds woensdagdag niet meer aangehad. Ook de schoenen staan onder mijn bed. Ik loop de hele dag op slippers (gekocht in Sydney voor 5 dollar).

De afgelopen dagen heb ik niet veel gedaan. Ten eerste omdat het overdag zo´n 34 graden is en ten tweede omdat ik vorig jaar al vier uitstapjes heb gemaakt. Ik heb meerdere dagen gezwommen en geluierd bij de Waterfront, gelezen en twee keer de Mindel Sunset Market bezocht op donderdag - en zondagavond.

Vandaag is officieel mijn laatste dag in Australië. Ik ga straks met de bus naar de grote shoppingcentre zo'n 20 km buiten Darwin. 's Middags pak ik de laatste spullen in en was ik nog wat vieze kleren.

En tja, en morgen (donderdag) begint de lange reis terug naar Groningen. Meer hierover in mijn laatste verhaal.

Catch ya later mates!

Reacties

Reacties

Agnes

Nou Peter,\\Geniet van je laatste dag in Australie en we zien elkaar weer in NL.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!