Peterwarren3.reismee.nl

maandag 16 juli - woensdag 18 juli: Groningen - Schiphol - London - Singapore - Sydney

G´day everyone,

Op dit moment dat ik het eerste gedeelte van dit verhaal schrijf, ben ik aangekomen in het hostel van Sydney Central. Omdat ik heel vroeg ben geland (om 5.05 plaatselijke tijd) is mijn kamer nog niet gereed. Ik slaap de komende zeven dagen op een vier persoon kamer.

Maandag werd ik heel vroeg wakker. Ik denk dat het zo rond 5.00 was. Het was waarschijnlijk een combinatie van het licht in de kamer en het enthousiasme om weer naar Australië te gaan. Omdat ik in huis niks meer hoefde te doen, ben ik toen maar mijn Arne Dahl (Zweedse schrijver!) boek gaan uit gelezen. Rond 11.00 nam ik de bus naar het Centraal Station. Met de intercity was ik ruim op tijd op Schiphol. Normaal gesproken moet je drie uur van te voren aanwezig. Maar mijn vliegtuig van British Airway (BA) vloog eerst naar London Heathrow.

De vlucht naar London Heathrow had 20 minuten vertraging. Geen idee waarom. Het personeel aan boord was typisch Engels. Niet zo spontaan en niet flexibel. Als je personeel van Aziatische vluchtmaatschappijen gewend bent, valt het een beetje tegen.

Bij London Heathrow werden we verplaatst naar het internationale gebouw. Daar werden we de douane grondig gecontroleerd. En ja hoor Worldtraveller (zo staat ook mijn boardingpass) mr Warren werd er uitgepikt voor een extra controle. Zelfs de schoenen moesten uit. Uiteraard was er niks te vinden. Ik was gelukkig op tijd in het vliegtuig. Ook de vlucht van London Heathrow had vertraging: 1,5 uur. Als oorzaak werd gemeld dat er niets mis was gegaan met het plaatsen van een aantal dieren in het vliegtuig. Tja, je moet honden en katten niet bijelkaar zetten.

De vlucht naar Singapore verliep gemoedelijk. Tijdens de 12 uur durende vlucht heb ik een film (the Hunger games) gekeken en ook wat geslapen. En dat zonder slaappillen. Twee blikken Heineken verrichtte wonderen. En het eten was prima! Wel raar om rond 16.00 ontbijt te krijgen en avondeten om 23.00.

In Singapore was het ongeveer een uurtje wachten, terwijl de vliegtuig werd schoongemaakt en werd voorzien van benzine. Ook de vlucht naar Sydney verliep prima. Dit keer was het een vlucht van ongeveer 6,5 uur. Het uitchecken en het verplaatsen met de metro ging helemaal snel. Om 6.15 stond ik al bij het hostel.

Ondertussen heb ik Sydney al wat verkend. Ik ben naar the Opera House gelopen en zag dat de populaire Justin Bieber een promotie optreden deed. Wat een gekrijs van honderden fans van gemiddeld 15 jaar. Natuurlijk heb ik een aantal foto´s gemaakt. Die krijgen binnenkort te zien.

Catch ya later mates!

Reacties

Reacties

julia warren

hoi ik was me geschrokken in een dieren winkel in deventer ik was de konijnen aan het aaien en ik ging de hoek om ( in de dierenwinkel ) en daar waren twee kameleons in een soort van aquarium maar dan zonder water.
ga je nog naar een dierentuin ga je dan naar de koala's en krokodillen kijken?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!