Peterwarren3.reismee.nl

Sydney: Woensdag 19 juli - maandag 23 juli

G´day everyone,

Mijn weekje Sydney zit er al weer bijna op. Wat een leuke stad! Ik vervolg mijn verhaal vanaf donderdag 19 juli.

Donderdag heb ik eerst een wandeling gemaakt naar de noordkant van Sydney via de Harbour Bridge. Ik heb keurig de rechterkant genomen langs de autoweg; de linkerkant is uitsluitend voor fietsers. Mocht je toch een gokje willen wagen kan het je een boete opleveren van 500 dollar. Aan de rechterkant houden twee mannen van de beveiliging alles in de gaten. Om zelfmoord te plegen moet je eerst een flinke hoeveelheid gaas wegknippen om überhaupt daar aan te beginnen. De security mannetjes liepen zich enorm te vervelen. Het zou toch je baan zijn voor de rest van je leven!

Vrijdag ben ik naar Darling Harbour gewandeld. Daar bevindt zich sinds april een Madame Tassaud. Ongeveer 95% van de wassenbeelden zijn bekende Australiërs. De meeste herkende ik wel. Jullie hebben een aantal foto´s van Madame Taussad al kunnen bekijken.

Zaterdag was het weer vrij somber en was ik niet zo heel actief.

Zondag ben ik met een groep uit het hostel naar een Aussie footy match geweest. De Sydney Swans speelde een thuiswedstrijd tegen St. Kilda (vlakbij Melbourne). Na een matige eerste periode (footy heeft vier periodes van ongeveer 30 min!) won the Swans overtuigend van the Saints. Om me heen werd door jong en oud (ook echtparen van in de zeventig!) werd enthousiast geroepen of gemopperd. Na afloop zijn we pizza met bier wezen nuttige in een kleine kroeg vlak naast het hostel.

Vandaag (maandag) wordt een dag van dingen regelen. De vlucht voor de volgende bestemming heb ik net geboekt. Ik ga een week naar Auckland in Nieuw Zeeland. De hostel is ook geboekt. Straks doe ik de was nog. Verder heb ik voor vandaag of morgen niks gepland.

Woensdag moet ik uiterlijk om 10.00 uitchecken en vlieg ik om 16.00 vanaf het internationale vliegveld met Quantas naar Auckland.

Catch ya later mates!

Reacties

Reacties

Ingo

Mooi hoor, veel plezier in Auckland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!