Peterwarren3.reismee.nl

van Sydney naar Auckland

G´day everyone,

In deze blog praat ik jullie bij wat ik de afgelopen dagen gedaan heb.

De afgelopen dagen had ik een leuk contact met de 34 jarige Natalie en de 15 jarige Isabel uit Las Vegas. Wat heb ik met ze gelachen! De dames zijn dinsdagmorgen vertrokken naar Adelaide. De emails zijn uitgewisseld. We zullen wel zien of contact blijft bestaan.

Dinsdag ben ik naar the Power Museum geweest. Daar was een speciale tentoonstelling over de eerste Narnia film. Je stapte via een deur (de deur in de klerenkast) zo in het winterlandschap van Narnia. Heel mooi was het om attributen, kleding en wassenbeelden te zien uit de film. Naast de speciale tentoonstelling heb ik ook de rest van het museum verkend. Ik vond vooral de stoommachines interessant.

Woensdagochtend checkte ik zo rond 9.30 uit en deed mijn spullen in een locker. Zo tegen 11.00 vertrok met de metro naar het internationale vliegveld. Tijdens het wachten las ik een historische roman over Catherine de Medici. Zij was het brein achter de afslachting van hugenoten tijdens de St. Bartholomeus nacht van 24 augustus 1572.

Tijdens het inchecken bij Quantas werd ik onaangenaam verrast. Je mag niet naar Nieuw Zeeland als je geen vliegreis terug hebt geboekt naar Australië. Ter plekke heb ik een vliegreis geboekt voor woensdag 8 augustus van hoofdstad Wellington naar Sydney. Een vliegreis naar Melbourne was niet mogelijk. Ik blijf dus twee weken in Nieuw Zeeland.

De vliegreis naar Auckland verliep rustig. Aan boord heb ik een familiefilm gekeken met Matt Damon en Scarlet Johanson. De titel is mijn ontschoten. Ook een aflevering van `Fly with me`, van de makers van Little Britain, heb ik nog gekeken. De vlucht duurde ongeveer 3 uur. De paspoortcontrole ging bijzonder snel. Binnen een half uur stond ik bij de transferbus voor Auckland City. Met de shuttlebus werd ik vlakbij de hostel afgezet. De komende 6 dagen wordt YHA Auckland Centre mijn verblijf.

Catch ya later mates

Reacties

Reacties

Annelous

Hiiiiii Peter!

Volgens mij heb je het wer prima naar je zin! KLinkt allemaal leuk, behalve op het vliegveld natuurlijk.. Die vliegvelden ook altijd :p

groetjes en een poot

Hanneke de Bruijn

WOUW... Narnia.. Altijd gaaf.. En nu ben ik jaloers want ik wil sinds The Lord Of The Rings films naar New Zealand... :-) Nu staan we quit... (ik paradiso jij New zealand) Veeel plezier nog! Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!