Peterwarren3.reismee.nl

Wellington

Kia oro,

Van dinsdag 31 juli tot woensdag 8 augustus verblijf ik in Wellington. Sinds 1865 de hoofdstad van Nieuw Zeeland.

Woensdag ben ik naar the Museum of New Zealand , Te Papa Tongarewa, geweest. Het museum heeft een ruimte van drie voetbalvelden groot. Het is een van de grootste nationale musea van de wereld. Verdeeld over vier verdiepingen zijn er diverse (vaste - en wisselende) tentoonstellingen over natuur (bijv. dieren en natuurrampen), geschiedenis en Maori cultuur.

Donderdag ben ik eerst naar de parlementsgebouwen gegaan. Anders dan in Canberra mocht je geen foto's maken en moest je mee met een rondleiding (van een uur). In de kelder van het parlementsgebouw werd ons een speciale fundering getoond. De parlementsgebouwen zijn hiermee beschermd tegen aardbevingen.

‘s Middags ben ik met een kleine kabelspoorwagon naar de botanische tuinen geweest. Er stond helaas niet zo veel in bloei. Maar dat is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat het winter is in Nieuw Zeeland.

Maandag had ik mijn the Lord Of the Rings tour gedaan . Onder begeleiding van een Nederlandse Kiwi werden we naar een aantal locaties gebracht waar filmopnamen werden gemaakt voor de eerder genoemde trilogie. Op sommige plekken werden dagenlang opnamen gemaakt, waar soms enkele secondes werden gebruikt in de film. Dit alles in het kader van beter te veel opnames dan te weinig. Bij sommige plekken zijn zelf bomen of struiken weg gehaald en later weer keurig aangeplant (bijv. bij Rivandell). Naast het bekijken van de filmlocaties zijn we ook naar de Weta Cave Studios geweest. Hier zijn alle speciale effecten en wezens gemaakt van the Lord of the Rings films, maar ook van films als Narnia, Kingkong en Kuifje zijn er gemaakt. Vlakbij de Weta Cave Studios is regisseur Peter Jackson op dit moment bezig met de verfilming van the Hobbit. Een aantal weken geleden heeft Jackson bekend gemaakt dat er niet twee maar drie films worden uitgebracht. Deel 1 verschijnt in december in de bioscoop.

Woensdagnacht vertrek ik met een internationale vlucht naar Sydney. Hier blijf ik twee nachten. Daarna vlieg ik naar Melbourne, waar ik voor vijf nachten heb geboekt.

Catch ya later mates!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!